De Havensbank: Mei 2018 - page 7

Bidlerpraat
Afgelopen zaterdag 12 mei was er weer de onvolprezen rommelmarkt in en om de Bidler. De weer talrijk
geleverde goederen en mooie klimatologische omstandigheden, waren bevredigende omstandigheden voor een
wederom geslaagde rommelmarkt. Echter door enig malheur in de PR machine was het niet in alle media
terecht gekomen en door de vakantie, was er een minder talrijke menigte op de been. Maar ondanks dat mogen
we nog altijd spreken van een zeer geslaagde 41
ste
editie. Vele goederen werden verhandeld door het wederom
uiterst gemotiveerde peloton aan verkopers en kwamen we daardoor op een eindbedrag van € 4.800,00.
Wij willen alle medewerkers weer hartelijk bedanken en u, als leverancier en/of afnemer zeker niet minder.
Deze inkomsten zullen weer goed besteed worden in het gebouw, zoals de nieuwe beglazing, waarvan de
werkzaamheden weer worden opgepakt. Dit project zal, ijs en weder dienende, in de nazomer zijn voltooiing
bereiken.
Daarnaast zijn we ook bezig met een nieuwe bar en ook dit is een groot project. De voorbereidingen zijn al in
ver gevorderd stadium en in latere Havensbanken zult u gewaar worden hoe dit vorm zal krijgen.
Mathijs
Nieuw informatiebord aan de Bidlermuur
Het is u ongetwijfeld niet ontgaan dat het oude informatiebord aan de Bidlermuur vervangen is door een hyper
modern (verlicht) LED scherm.
Jaarlijks worden in Wergea tal van voorstellingen, evenementen of andere bijeenkomsten georganiseerd.
Vastgelegd in de dorpsagenda van ‘de Havensbank’ kan een ieder kennisnemen van die dorpsactiviteiten.
Daarnaast werden bijeenkomsten in de Bidler aangekondigd in een informatiebord hangend aan de straatkant
van de Bidler.
Zo’n aankondigingsbord zou eigenlijk ook door andere verenigingen en stichtingen gebruikt moeten worden,
was het idee van Frans Slaterus enige tijd terug. Op zijn initiatief en onder aanvoering van Plaatselijk Belang
zijn de mogelijkheden onderzocht om een elektronisch informatiebord in Wergea te plaatsen. Na ruim een jaar
oriëntatie is in overleg met het Bidlerbestuur besloten zo’n elektronisch informatiebord te plaatsen op de locatie
waar het oude informatiebord hing. Met dank aan de financiers (Plaatselijke belang, de lokale
ondernemersvereniging/LOF, Stichting Popma Gasthuis en de gemeente Leeuwarden) is het bord in april aan de
Bidlermuur gemonteerd.
Een hypermodern informatiebord met nieuwe spelregels. Niet alleen de gebeurtenissen in de Bidler worden nu
elektronisch aangegeven, ook andere stichtingen en verenigingen kunnen gebruik maken van het
informatiebord. We zitten nog wat in een experimentele fase maar we hebben alvast wel besloten dat we
commerciële uitingen of niet dorpsbrede of niet openbare bijeenkomsten zullen weren van het bord.
U kunt uw dorpsbijeenkomst opgeven via het mail adres
.
Vermeld in uw mailtje duidelijk
wat u op het informatiebord kenbaar wilt maken. Houd het kort en bondig. Het vermelden van datum, tijdstip,
gebeurtenis en de organiserende partij is al voldoende. Vermeld ook uw naam, adres en telefoonnummer. In de
retour mail krijgt u instructies voor het betalen van een bescheiden bedrag (€ 5,-- per gebeurtenis, € 75,-- voor
een jaarabonnement).
Succes met de organisatie van uw Wergeaster bijeenkomst en wellicht ‘tot ziens’ op het informatiebord!
Werkgroep Informatiebord Wergea
Mocht de envelop voor de geldactie van het Skoalfeest in de week van 21-25 mei
niet bij u opgehaald zijn en wilt u wel graag een bijdrage geven dan kunt u de
envelop inleveren bij:
Lutsje Engelsma, De Weinmakker 18
Fokje Meinderts, Narderherne 7
4
1,2,3,4,5,6 8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,...28
Powered by FlippingBook